Ta strona wymaga Adobe Flash Player i przeglšdarki z włšczonš obsługš JavaScript.

Wirtualne wycieczki

Karkonosze - Czerwonym Szlakiem przez Karkonosze - dzień I

Biegnący głównym grzbietem Karkonoszy czerwony szlak wiedzie wzdłuż granicy polsko-czeskiej. Szlak prowadzi w otwartym terenie ponad górną granicą lasu, dzięki czemu jest niezwykle interesujący widokowo. Występujące na nim niewielkie różnice wzniesień w połączeniu z wyjątkowymi walorami widokowymi powodują, że jest to jeden z najpopularniejszych i najpiękniejszych szlaków w Karkonoszach.

Wyruszając ze szczytu Szrenicy schodzimy czarnym szlakiem do drogi granicznej, którą biegnie czerwony szlak. Skręcamy w lewo i wkrótce dochodzimy do malowniczej formacji skalnej Trzy Świnki. Tuż za skałami skrzyżowanie z zielonym szlakiem wiodącym z Hali Szenickiej poprzez Końskie Łby. Przez kilkadziesiąt metrów szlaki prowadzą razem, po czym znaki zielone odbijają w kierunku Schroniska pod Łabskim Szczytem. Idąc za znakami czerwonymi mijamy po prawej stronie kolejną formację skalną zwaną Twarożnikiem i rozpoczynamy podejście na Łabski Szczyt. Po kilkunastu minutach dochodzi od strony czeskiej żółty szlak prowadzący od widocznych poniżej źródeł Łaby. Od skrzyżowania szlaków do Łabskiego Szczytu jeszcze niespełna 10 minut. Sam szczyt zwieńczony jest rumowiskiem skalnym i stanowi dobry punkt widokowy szczególnie na czeskie Karkonosze z Łabską Łąką, Kotelem i Krkonosem.

Za Łabskim Szczytem następuje krótkie zejście, po czym szlak wspina się nieznacznie w kierunku stacji przekaźnikowej TV nad Śnieżnymi Kotłami. Tuż przed budynkiem stacji z lewej strony dołącza żółty szlak ze Schroniska pod Łabskim Szczytem. Wydeptane ścieżki doprowadzają nad samą krawędź Wielkiego Kotła, przy której znajduje się kilka punktów widokowych z barierkami. W dole widać niewielkie Śnieżne Stawki oraz biegnącą dnem kotła ścieżkę nad reglami.

Czerwony szlak obchodzi Wielki Kocioł i zaczyna następnie trawersować zbocza Wielkiego Szyszaka. Ze szlaku piękne widoki na podnóże Karkonoszy. Wśród rumowisk wygodna kamienna ścieżka obniża się równomiernie i po obejściu kopuły szczytowej Wielkiego Szyszaka dociera do rozstaju z niebieskim szlakiem odbijającym w dół do drogi nad reglami. Nieco poniżej rozstaju szlak osiąga Przełęcz pod Śmielcem, a później podczas krótkiego podejścia zostawia po lewej szczyt Śmielca. Następuje teraz nieco stromsze zejście na Czarną Przełęcz, na której skrzyżowanie z niebieskim szlakiem do Jagniątkowa (Koralowa Ścieżka).

Za Czarną Przełęczą ścieżka wspina się zakosami i po 10-15 minutach dochodzimy do formacji Czeskich Kamieni o wysokości około 10 metrów i długości kilkudziesięciu metrów.

Opis zaczerpnięty ze strony http://www.e-gory.com/opisy.php?opis=203

A oto trasa, którą przeszliśmy w dniu zrobienia tych panoram i w następnym dniu: